آچار-آلن-چیست-و-انواع-آن-۳

همه چیز در مورد آچار آلن ستاره ای

شاید تا به حال برخی از پیچ ها در وسایلی همچون لپ تاپ، گوشی موبایل، وسایل نقلیه ای همچون دوچرخه و غیره به سبب شکل و طراحی خاص توجه شما را به خود جلب کرده باشند. پیچ آلن ستاره ای یکی از این پیچ هاست که در وسط آن حفره ای به شکل ستاره، اما نه ستاره پنج پر معروف بلکه به شکل ستاره ای متقارن و شش پر وجود دارد. شاید با خود فکر کنید که برای باز و بسته کردن این پیچ از چه وسیله ای باید استفاده کرد. مسلما آچار آلن های دوسو، چهارسو و شش ضلعی اولین گزینه هایی هستند که به سبب شناخته تر شدن و قدمت به ذهن شما می رسند، اما اگر کمی با دقت بیشتر بیاندیشید درک خواهید کرد که استفاده از هریک از آچارها نه تنها در این زمینه راهگشا نیست بلکه می تواند به پیچ آسیب برساند و پروسه باز یا بسته کردن آن را با دشواری بیشتری همراه کند. راهکار منطقی بدین منظور استفاده از وسیله ای است که شکل سر آن کاملا مطابق با حفره پیچ ستاره ای باشد و به صورت نر و ماده عمل کند و آن وسیله چیزی نیست جز آچار آلن ستاره ای!

در این متن به معرفی و ذکر برخی نکات و مزایا در مورد آچار آلن ستاره ای می پردازیم. برای تهیه انواع آچار آلن ستاره ای و یا سفارش ساخت نوع به خصوصی از آن می توانید با متخصصین ما در گروه صنعتی آلن ابزار فجر تماس حاصل نمایید.

آچار آلن ستاره ای چیست؟

آچار آلن ستاره ای (برخی از افراد آن را به نام آچار آلن خورشیدی می شناسند) نوع خاصی از آچار آلن با شکل ستاره یا خورشید ۶ پر است که برای باز و بسته کردن پیچ های آلن ستاره ای مورد استفاده قرار می گیرد. پیچ و آچارهای آلن بیشتر برای اتصال قطعات مختلف وسایل نقلیه و وسیله های الکترونیکی همچون کامپیوتری رومیزی و کیفی، گوشی موبایل و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. چفت و بست پیچ و آچار ستاره ای به سبب طراحی خاص و نر و ماده آنها درگیری بالایی بین این دو ابزار ایجاد و در نتیجه امکان جدا شدن آنها از هم و بیرون آمدن آچار را در هنگام کار به حداقل می رساند.

تفاوتی که بین آچار آلن معمولی که به آچار آلن شش ضلعی معروف شده است و آچار آلن ستاره ای وجود دارد تنها در سری آچار است. آچار آلن های معمولی دارای سری شش ضلعی و در مقابل آچار آلن های ستاره ای مسما دارای سری به صورت ستاره هستند.

هر-آنچه-که-باید-درباره-آچار-آلن-بدانیم

مزایای استفاده از آچار آلن ستاره ای

همانطور که گفتیم چفت و بست و درگیری بالای بین پیچ و آچار آلن ستاره ای متناسب با آن موجب می شود امکان سر خوردن و بیرون آمدن آچار از داخل پیچ آلن به حداقل برسد این فرآیند نه تنها سلامت پیچ و آچار را تضمین می کند بلکه موجب تسریع در انجام کار نیز می شود. همچنین بدین سبب گشتاور بیشتری ایجاد و با کمترین فشار دست می توان اقدام به باز کردن یا بستن پیچ کرد. این مزایا موجب استفاده از پیچ و آچار آلن های در سایزهای مختلف در صنایع حساسی چون هوا و فضا و اتصال قطعات کوچک در ساخت وسایلی چون گوشی موبایل که نیازمند ظرافت بالایی به هنگام کار و دسترسی دشوار به هر قسمت دلخواه دستگاه هستند شده است.

اندازه آچار آلن ستاره ای

آچار آلن های ستاره ای از نظر سایز می توانند در اندازه های کوچک و بزرگ و برای کاربرد در پیچ های آلن کوچک و بزرگ طراحی و ساخته شوند. اندازه آچار آلن ها معمولا با یکی از واحدهای میلیمتر یا اینچ گزارش می شود. رعایت تناسب در انتخاب آچار آلن ستاره ای برای باز کردن یا بستن یک پیچ بسیار مهم است. اگر یک آچار آلن بزرگتر از اندازه حفره پیچ انتخاب شود مسلما آچار به داخل حفره پیچ نرفته و استفاده از آن در مورد آن پیچ کاملا منتفی می شود در صورتی نیز که از آچار با سایز کوچکتر استفاده شود زوایای داخل پیچ ساییده شده و علاوه بر آسیب به پیچ نیروی زیادی لازم بوده و در نهایت نیز درصد موفقیت بسیار پایین است. برای مشاهده راندمان بالا از نظر انرژی مصرف شده، زمان صرف شده برای انجام کار و عدم وارد شدن آسیب به پیچ رعایت تناسب بین پیچ و آچار آلن را فراموش نکنید. در صورتی که در این زمینه تجربه کافی را ندارید یا سوالاتی در مورد سایز آچار و پیچ آلن ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید از مشاوره های واحد پشتیبانی گروه ما در آلن ابزار فجر استفاده کنید.

مشجصات-آچار-آلن-۳

آچار آلن های ستاره ای چاقویی

همانطور که گفتیم آچار آلن های ستاره ای در انواع سایز کوچک و بزرگ به وجود آمده و مورد استفاده قرار می گیرند. در محصولی به نام آچار آلن های ستاره ای چاقویی چندین آچار در سایزهای متفاوت به صورت تاشو جای گرفته اند. این نوع آچار بسیار پرکاربرد و مورد استقبال قرار گرفته است زیرا پک آن در عین داشتن کارایی کامل از نظر حمل و نقل نیز شخص کاربر را دچار مشکل نمی کند و با کمترین جا بیشترین کارایی را در اختیار می گذارد. از دیدگاهی دیگر مجموعه ای بودن این نوع آچارها سبب می شود مفقودی در آنها به حداقل برسد؛ آچار آلن هایی که به صورت تکی مورد استفاده قرار می گیرند به خصوص آچارهای با سایز کوچکتر ممکن است به راحتی گم شوند و دسترسی به آنها نیز در کنار جعبه ای پر از ابزارهای متفاوت مشکل است. آچار آلن ستاره ای چاقویی را به هنگام کار میتوان هم به شکل ۹۰ درجه و هم به صورت ۱۸۰ درجه مورد استفاده قرار داد. استفاده با زاویه عمود یا همان ۹۰ درجه بیشترین گشتاور را ایجاد می کند و استفاده از زاویه خطی ۱۸۰ درجه در مورد موقعیت های با دسترسی دشوار مفید است. جهت راهنمایی در مورد خرید انواع آچار آلن ستاره ای من جمله آچار چاقویی می توانید با متخصصین ما در گروه صنعتی آلن ابزار فجر تماس بگیرید.

دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید