آچار آلن و مزایای استفاده از آن۴

آچار آلن و مزایای استفاده از آن

در مورد تاریخچه ساخت و استفاده از آچار آلن مستندات کمی که در دسترس است، اما این مستندات حاکی از آن است که احتمالاً در اوایل دهه ۱۸۶۰ تا ۱۸۹۰ ایده ساخت یک پیچ و آچار شش ضلعی تصور شده بود، اما احتمالاً چنین پیچ هایی تا حدود سال ۱۹۱۰ ساخته نشده اند. انواع پیچ و آچارهای آلن در دهه ۱۸۶۰ تا ۱۸۹۰ در آمریکا ساخته شدند.

آچار آلن یا آچار شش ضلعی، ابزاری ساده است که در رابطه با پیچ و مهره های با حفره های شش ضلعی در سر آنها، از آن استفاده می شود.

این ابزار عموماً از یک قطعه میله شش ضلعی از جنس استیل سخت تشکیل شده است و انتهای صافی دارد که به معنای قرار دادن محکم در سوکت پیچ است؛ در ساخت و تولید آچار آلن این وسیله به شکل “L” و با بازوهای نابرابر خم می شود.

طریقه استفاده از این ابزار بدین صورت است که معمولاً آچار توسط بازوی بلند نگه داشته و پیچ خورده می شود؛ با این عمل، گشتاور بزرگی در نوک بازوی کوتاه ایجاد می شود. معکوس کردن ابزار و در حقیقت نگه داشتن بازوی کوتاه آن در دست برای انجام کار نیز مزیت دیگری دارد و آن استفاده از بازوی طولانی در پیچ های با موقعیت غیر قابل دسترس یا با دسترسی دشوار است.

یک پک آچار آلن دارای چندین آچار در  یک دسته عرضی است که در صورت عدم استفاده می توان آنها را در دسته جمع کرد. برای تهیه پک آچار آلن با چندین آچار در سایزهای مختلف و کارآمد می توانید به وب سایت ما، گروه صنعتی آچار آلن فجر مراجعه و یا از طریق تماس با شماره تلفن های مربوطه اقدام کنید.

نام “آلن” یک علامت تجاری ثبت شده است، که توسط شرکت تولیدی آچار آلن از هارتفورد (Hartford)، کانکتیکات (Connecticut) در حدود سال ۱۹۱۰ سرچشمه گرفته و در حال حاضر متعلق به گروه ابزارآلات Apex، LLC است. نام عمومی استانداردی که برای این ابزار در انواع منابع همچون کتابها و مجلات منتشر شده و مورد استفاده قرار می گیرد “آچار شش ضلعی (hex key)” می باشد.

آچار آلن و مزایای استفاده از آن۳

مزایای استفاده از آچار آلن

برخی از ویژگی ها و مزایای آچارهای شش ضلعی یا آچار آلن ها عبارتند از:

–    آچار آلن ابزار ساده، کوچک و سبکی است.

–    با استفاده از این ابزار سطوح تماس پیچ یا قالب حفره پیچ در برابر آسیب های خارجی محافظت می شود.

–    سر پیچ های بسیار کوچک را می توان در این نوع آچار جای داد.

–    این ابزار امکان استفاده از پیچ های بدون سر و برش را فراهم می کند.

–    پیچ در حالی که داخل سوراخ آن قرار گرفته است می تواند توسط آچار آلن نگه داشته شود.

–    با استفاده از آچار آلن گشتاور اعمال شده در پیچ با طول و ضخامت آچار محدود می شود.

–    این ابزار بسیار ارزان است، بنابراین می توان آن را در دسته محصولاتی که کاربر در مونتاژ نهایی نیاز دارد، گنجانید.

–    در هر دو انتهای ابزار آچار آلن می توان از مزیت ایجاد گشتاور استفاده کرد.

برخی از آچار آلن ها دارای یک توپ در یک طرف هستند (آچار آلن های سر گرد) که به وسیله آن می توان از این ابزار در زاویه خارج از محور پیچ استفاده کرد. این نوع آچار آلن در سال ۱۹۶۴ توسط شرکت باندهوس اختراع شد و هم اکنون توسط چندین شرکت دیگر تولید می شود.

آچار آلن و مزایای استفاده از آن۲

آچار آلن خورشیدی

آچار آلن خورشیدی که به آچار آلن ستاره ای نیز معروف است نوعی آچار آلن با یک تفاوت کوچک اما حائز اهمیت با آچار آلن شش ضلعی می باشد. تفاوت این دو نوع آچار آلن در شکل سر آنهاست، در مورد نوع خورشیدی یا ستاره ای سر آچار به شکل هشت پر مشابه به ستاره است اما در مورد آچار آلن شش ضلعی شکل سر آچار به صورت شش ضلعی می باشد. توجه داشته باشید که در مورد پیچ آلن ستاره ای بایستی از آچار آلن ستاره ای و در مورد پیچ آلن شش ضلعی از آچار آلن شش ضلعی استفاده کنید در غیر این صورت ممکن است به پیچ آسیب زده و موجب ساییدگی آن شوید.

آچار آلن و مزایای استفاده از آن۱

اندازه انواع آچار آلن

آچار آلن ها بر اساس اندازه به آچارهای بلند و کوتاه تقسیم می شوند. واحد اندازه گیری سایز آچار آلن ها می تواند میلیمتر یا اینچ باشد. البته طبقه بندی انواع آچار آلن برحسب اندازه را نمی توان به دو گروه آچار آلن های کوتاه و بلند تقسیم کرد بلکه آچارهای به صورت دسته ای نیز وجود دارند که در داخل پک آنها دسترسی به انواع آچار آلن در سایزهای متفاوت امکان پذیر شده است.

در جدول زیر می توانید سایزهای مختلف انواع آچار آلن را مشاهده نمایید.

آچار آلن و مزایای استفاده از آن۵

خرید انواع آچار آلن ها

در دنیای تکنولوژی امروز که خرید اینترنتی و از راه دور رواج بسیاری یافته است می توانید برای تهیه آچار آلن های مورد نیاز خود چه به صورت تکی و چه به صورت مجموعه از طریق فضای مجازی اقدام نمایید. مراجعه به وبسایت های معتبر فعال در این زمینه می توانند بدین منظور کمک کننده باشد. برخی از صفحات در نرم افزارهای کاربردی و پرطرفداری چون اینستاگرام نیز به وجود آمده اند که کار خرید و دسترسی به انواع ابزار و وسایل مورد نیاز را تسهیل می کنند.

مراجعه به وب سایت یا صفحه اختصاصی ما، گروه صنعتی آلن ابزار فجر، اولین تولید کننده انواع آچار آلن در ایران، قابل اطمینان ترین و سریع ترین راه برای دسترسی به انواع آچار و ابزار آلات مورد نیاز شماست. آنچه که گروه صنعتی آلن ابزار فجر را از سایر رقبای فعال در این زمینه متمایز ساخته است و باعث درخشش آن در طی سالهای متمادی شده است کیفیت بالای محصولات آن در کنار قیمت مناسب آنهاست. خدمات گروه صنعتی آلن ابزار فجر تنها به خرید انواع ابزارآلات محدود نمی شود بلکه پیش از خرید نیز می توانید از راهنمایی و مشاوره های کارشناسان خبره این گروه در جهت انجام درست ترین انتخاب و پس از خرید نیز از خدمات پس از فروش آن و ضمانتی که برای محصولات خود در نظر گرفته ایم بهره مند شوید.

دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید