همه چیز در مورد آچار آلن شش ضلعی

همه چیز در مورد آچار آلن شش ضلعی

آچار آلن شش ضلعی در حقیقت یکی از انواع آچار آلن مخصوص برای باز و بسته کردن پیچ های دارای حفره شش ضلعی است. همانطور که در مقالات قبل بدان اشاره کردیم هر پیچ آلن را نمی توان با هر آچار آلنی شل یا سفت کرد و نحوه عملکرد پیچ و آچارهای آلن به صورت نر و ماده می باشد. تنها با استفاده از آچار آلن های شش ضلعی است که می توانید پیچ های آلن با حفره های شش ضلعی را در کمترین زمان ممکن باز کنید یا ببندید. در این متن با ما همراه باشید تا با یکی از از انواع آچار آلن ها موسوم به آچار آلن شش ضلعی آشنا شوید.

برای خرید و سفارش انواع آچار آلن از جمله آچار آلن های شش ضلعی در ابعاد و اندازه های مختلف می توانید از خدمات ما در گروه صنعتی آلن ابزار فجر، اولین تولید کننده آچار آلن در داخل کشور، استفاده کنید.

آچار آلن شش ضلعی بیشتر به اسم عمومی آچار آلن شناخته شده است و در مورد سایر انواع آچار آلن است که به شکل سری آچار در نامگذاری آن دقت می شود به عنوان مثال آچار آلن های ستاره ای و سر گرد. آچار آلن شش ضلعی یا همان آچار آلن را در بیشتر وسایل و تجهیزاتی چون وسیله های نقلیه، لوازم منزل و دستگاه های صنعتی می توانید بیابید.

 

تاریخچه استفاده از آچار آلن شش ضلعی

همه چیز در مورد آچار آلن شش ضلعی-۲

هر چند منبع موثقی برای بیان زمان ساخت و استفاده از اولین آچار آلن های شش ضلعی وجود ندارد اما گویا این نوع آچارها از اواسط دهه ۱۸۰۰ به وجود آمده اند. رواج آچار آلن های شش ضلعی به طور معمول را می توان به اواخر قرن بیستم نسبت داد. از آن زمان تا به حال روز به روز این نوع از آچارها اشکال گسترده تر و متنوع تری یافته اند و روز به روز بر تعداد کسانی که اهمیت استفاده از آنها را درک کرده اند افزوده شده است.

 

چگونگی عملکرد آچار آلن شش ضلعی

همه چیز در مورد آچار آلن شش ضلعی-۳

در مورد عملکرد آچار آلن شش ضلعی در صورتی که این نوع آچار را به هنگام باز و بسته کردن پیچ آلن مربوطه دیده باشید یا در ذهن خود مجسم کنید در خواهید یافت که این نوع آچار سبب می شود بین پیچ و آچار شش نقطه تماس وجود داشته باشد و این یعنی حداکثر چفت و بست بودن آچار در داخل پیچ! با این عملکرد پیچ به راحتی توسط آچار احاطه شده و باز و بسته می شود. اگر برای باز کردن پیچ آلن با حفره شش ضلعی از یک آچار دیگر به عنوان مثال با ۵ یا ۴ نقطه تماس یا حتی کمتر استفاده کنید نه تنها در صد موفقیت شما کمتر می شود بلکه آچار مربوطه را حتی نمی توانید آچار آلن بنامید. آچار آلن که شکل ظاهری شبیه به حرف L الفبای لاتین را دارد با نیروی گشتاور بالایی که ایجاد می کند سبب تسهیل در فرآیند انجام کار می شود. دقت داشته باشید که برای ایجاد این نیروی گشتاور بالا بایستی ضلع بلند آچار را در دست بگیرید و ضلع کوتاه را برای فرو رفتن در داخل حفره پیچ استفاده کنید؛ هرچند که در شرایط و موقعیت های با دسترسی دشوار استفاده از ضلع بلند برای فرو رفتن در داخل حفره پیچ و نگه داشتن ضلع کوتاه در دست نیز ممکن است اتفاق بیفتد.

 

مزیت استفاده از آچار آلن شش ضلعی

در بیشتر وسایل و تجهیزات امروزی دیگر از پیچ هایی استفاده نمی شود که بتوان آنها را با آچارها و پیچ گوشتی های سنتی و از نظر حجمی بزرگ باز و بسته کرد. در این وسیله ها عموما از پیچ های آلن و با دسترسی سخت به محل پیچ استفاده می کنند. پیچ های آلن اعم از پیچ های ستاره ای، سر گرد، دوسو و چهارسو را می توان با آچار آلن های مخصوص شل یا سفت کرد. همچنین طراحی، ابعاد و نوع شکل ظاهری آچار آلن ها طوری هستند که در فضاهای با دسترسی کم و شرایط دشوار می توان از آنها استفاده کرد. اتصال قطعات در موارد با حساسیت بالا همچون دستگاه های تلفن همراه تنها با پیچ و آچار های آلن میسر می باشد.

همانطور که گفتیم آچار آلن شش ضلعی و در حالت کلی تمام انواع آچار آلن با ایجاد نیروی گشتاور بالا سبب می شوند با وارد کردن کمترین فشار پیچ در جای خود سفت یا به راحتی شل شود؛ در حقیقت این خود مزیت بزرگی برای افرادی که با پیچ و آچارهای آلن کار می کنند به شمار می رود و می تواند در زمان و انرژی ها صرفه جویی نماید.

همه چیز در مورد آچار آلن شش ضلعی-۴

آچار آلن شش ضلعی دسته ای

آچار آلن های شش ضلعی را می توان به صورت دسته ای تهیه کرد، دسته آچار های آلن در سایزهای مختلف در گروه صنعتی آلن ابزار فجر توسط نوعی روکش پلاستیکی در یک جا جمع می شوند و اندازه هریک از آچارها بر روی روکش قید می شود. این موضوع در تسهیل دسترسی به سایز مشخصی از آچار نیز تاثیر بسزایی دارد و از اتلاف وقت برای یافتن آن پیشگیری می کند. البته آچار آلن های شش ضلعی و سایر انواع آچار آلن ها را به صورت تکی نیز می توان تهیه کرد اما باید مواظب گم شدن آن و همچنین نیاز داشتن به سایزهای دیگر آچار آلن مربوطه را نیز در دستگاه ها و وسیله های مختلف در نظر داشته باشید. آچار آلن های شش ضلعی چاقویی نیز نوعی آچار آلن شش ضلعی دسته ای بشمار می روند که همچون چاقوهای سوئیسی در یک جا و به صورت تاشو قرار گرفته اند. آچار آلن های شش ضلعی چاقوی و در حالت کلی سایر آچار آلن های شش ضلعی ابزارهای با کمترین حجم هستند و از این رو حمل و نقل آنها بسیار آسان است.

 

برای تهیه انواع آچار آلن از جمله آچار آلن های شش ضلعی، سر گرد، ستاره ای، چاقویی و غیره در سایزهای مختلف می توانید با واحد پشتیبانی ما در گروه صنعتی آلن ابزار فجر تماس حاصل نمایید. کارشناسان ما همچنین آماده پاسخگویی ۷/۲۴ به صورت رایگان به سوالات شما در رابطه با انواع آچار آلن متناسب با نیازتان هستند.

دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید