allen-wrench-2

همه چیز در مورد آچار آلن سر گرد

همانطور که در مطالب قبل نیز بدان اشاره شد پیچ ها و آچارهای آلن با سری های گوناگون تولید می شوند. اگر به شکل سر انواع پیچ و آچار آلن در منزل و وسیله هایی که در آنها از این ابزار استفاده شده و یا در ابزار فروشی های اینترنتی و حقیقی نگاهی بیاندازید متوجه خواهید شد که برخی از آنها به شکل دو سو برخی به شکل چهارسو و برخی دیگر با طراحی پیچیده تر دارای سری ستاره ای یا شش ضلعی هستند. در این میان نوع دیگری از آچار آلن ها نیز موسوم به آچار آلن سر گرد وجود دارد که در این متن بیشتر بر روی معرفی آن متمرکز می شویم.

طراحی منحصر به فرد آچار آلن سر گرد

آچار آلن های معمولی که همان آچار آلن های شش ضلعی هستند دارای سری شش ضلعی می باشند. از این رو و همانطور که از نام این نوع آچار نیز پیداست، آچار آلن های سر گرد دارای سری گرد و توپی شکلی هستند. پس همانطور که می بینید تنها تفاوتی که میان آچار آلن معمولی و آچار آلن سرگرد و در حالت کلی در طراحی انواع آچار آلن وجود دارد در شکل متفاوت سری آنهاست. جنس آچار آلن سرگرد نیز همچون سایر آچار آلن ها معمولا از آلیاژ سه عنصر فولاد، کروم و وانادیوم می باشد که استحکام و دوام بالای آنها را تضمین می کند. انواع آچار آلن ها از نظر مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدن نیز عملکرد بسیار قابل قبولی را ارائه می دهند.

مشجصات-آچار-آلن

کاربرد آچار آلن سرگرد

پیچ و آچار آلن های دوسو، چهارسو، شش ضلعی و ستاره ای به گونه ای طراحی شده اند که عملکرد نر و ماده داشته باشند و با چفت شدن آچار در داخل پیچ بتوان آن را باز کرد یا بست. در حقیقت در این نوع پیچ و آچار آلن ها، آچار کاملا در راستای محور پیچ قرار می گیرد و در این صورت است که می توان بازدهی بالای کار را مشاهده کرد. اما در مورد آچار آلن سر گرد اینطور نیست و این نوع آچار برای داشتن بهترین عملکرد بایستی در راستا هایی جز راستای محور پیچ قرار گیرد.در واقع آچار آلن سرگرد زمانی در داخل پیچ چفت و برای چرخش آماده می شود که در داخل آچار به صورت مورب قرار گرفته باشد این موضوع چیزی است که با تجسم کارکرد این نوع آچار با توجه به طراحی منحصر به فرد آن نیز سازگار است.

اندازه آچار آلن سرگرد

همچون سایر آچار آلن ها از جمله آچار آلن ستاره ای و آچار آلن شش ضلعی، آچار آلن های سرگرد نیز در سایزهای مختلف و برای کاربرد در پیچ های با اندازه های متفاوت ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند. اندازه آچار آلن ها در بیشتر موارد با واحدهایی چون اینچ یا میلیمتر بیان می شوند. انواع آچار آلن سرگرد از نظر اندازه را می توان به آچار آلن های ۵/۱ میلیمتری، ۲ میلیمتری، ۵/۲ میلیمتری، ۳ میلیمتری، ۴ میلیمتری، ۵ میلیمتری، ۶ میلیمتری، ۸ میلیمتری و ۱۰ میلیمتری دسته بندی کرد.

آنچه در مورد اندازه آچار آلن سرگرد همچون سایر آچار آلن ها حائز اهمیت است انتخاب درست سایز آچار متناسب با سایز پیچ است. آچار آلن سرگرد نیز با طراحی خاصی که دارد مسلما در مورد پیچ های با اندازه کوچکتر از سایز آچار یا بزرگتر از آن نمی تواند پاسخگو باشد. آچار آلن سرگرد بزرگتر به داخل حفره پیچ فرو نمی رود و آچار آلن سرگرد با سایز کوچک تر در داخل آن سر می خورد. پس برای عدم اتلاف وقت و انرژی خود همیشه سعی در رعایت تناسب بین پیچ و آچار آلن را فراموش نکنید.

خرید آچار آلن سرگرد تکی یا دسته ای؟

آچار آلن های سرگرد را در انواع سایز هایی که در بالا بیان شد می توان هم به صورت تکی و هم به صورت مجموعه ای یا دسته ای تهیه کرد. مزیت تهیه انواع آچار آلن با سری های مختلف و در اندازه های متفاوت به صورت مجموعه ای در این است که معایبی چون مفقود شدن آچار که در مورد آچار آلن های تکی بسیار پیش می آید را ندارد. ما در گروه صنعتی آلن ابزار فجر آچار آلن های سر گرد در اندازه های متفاوت و همچنین سایر آچار آلن های با سری های ستاره ای و شش ضلعی را در کاوری مجموعه می کنیم که سایز هریک از آچارها بر روی کاور نوشته شده و این موضوع علاوه بر پیشگیری از گم شدن آچارها در انتخاب آچار با سایز مشخص نیز فرآیند گزینش را تسهیل می کند. این مجموعه به راحتی و در فضای بسیار کمی نیز می تواند در جعبه ابزار منزل یا محل کار شما قرار بگیرد.

آچار آلن سر گرد چاقویی نیز نوع دیگری از آچار آلن های به صورت مجموعه ای است، این نوع آچار آلن ها در سری های مختلف بسیار پرکاربرد هستند زیرا با ارائه طیف گسترده ای خدمات توسط آچار آلن های در سایزهای مختلف مزیت حمل و نقل راحت تری را نیز در بر دارند.

در حالت کلی استفاده از انواع آچار آلن ها به خصوص آچارهای با طول بلند این مزیت را دارند که ضمن تسلط بالای کاربر با ایجاد نیروی گشتاور قدرتمند فشار و انرژی لازم از طرف شخص را برای کار چه جهت باز کردن پیچ مربوطه و چه برای بستن آن به مقدار کمینه می رسانند.

خرید اینترنتی انواع آچار آلن سر گرد

خرید اینترنتی انواع آچار آلن اعم از آچار آلن سرگرد، ستاره ای، شش ضلعی و غیره از طریق وب سایت ها فعال در این زمینه و ابزار فروشی های اینترنتی بستری فراهم نموده است تا در کمترین زمان ممکن به تنوع بالایی از انواع آچار آلن دست یابید. البته در این مورد همچون سایر خریدهای اینترنتی اطمینان از اعتبار وب سایت و شرکت عرضه کننده کالا برای دستیابی به کالایی با کیفیت و دارای قیمت واقعی و مناسب و همچنین ارسال به موقع محصولات بسیار مهم است. گروه صنعتی آلن ابزار فجر معتبرترین شرکت تولید کننده انواع آچار آلن و اولین تولید کننده این محصول در ایران بدون شک انتخاب صحیحی برای خرید انواع آچار آلن از جمله آچار آلن های سرگرد می باشد. برای خرید و سفارش کالا کافی است با شماره تلفن های ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید