کاربرد-های-آچار-آلن-در-صنعت

کاربرد های آچار آلن در صنعت

آچار آلن در واقع آچاری است همه کاره،  که به صورت  معمول آن یعنی L شکل ساخته می‌شود. نام این آچار برای اولین بار از نام یک فرد معروف و سیاستمداری آمریکایی به نام “آلن” انتخاب و نام گذاری شده است.

قبل از مشخص کردن بهترین کاربردهای آچار آلن در صنعت ، باید شناخت اساسی از آچار آلن داشته باشید. آچار آلن یک ابزار کوچک ، معمولاً “L شکل” و شش ضلعی (۶ گوشه) است که در صنایع مختلف  از جمله  در ساخت مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد. اگر تاکنون از یک کارگاه ساخت سرویس چوبی و مبلمان بازدید کرده باشید، با این نوع ابزارها آشنا هستید. آچار آلن قطعات مبل را به هم در نقاط لازم پیچ می کند.

 

انواع مختلف آچار آلن در صنعت:

۱) آچار آلن چاقویی شکل

این نوع از آچار آلن همانند چاقو بوده و از بغل باز می شود اما کاربرد آن  به صورت چند کاره می باشد.

۲) آچار آلن کمربندی

آچار آلن کمربندی به صورت چندتایی در یک قطعه فلزی کاور مانند قرار داده می‌شود.

۳) آچار آلن پیچ گوشتی

این نوع از آچار آلن همانطور که از نام آن مشخص است به شکل پیچ گوشتی می باشد.

علاوه بر انواع آچار آلن یاد شده در بالا آچار های آلن حلقه ای شکل نیز وجود دارد که همه ی این آچار ها در صنعت کاربرد های مخصوص به خود را دارند.

اچار الن

انواع کاربرد های آچار آلن در صنعت

۱)ساخت یا تعمیر مبلمان

استفاده از آچار برای پیچاندن پیچ و مهره در یک قسمت از مبلمان بیشترین کاربرد برای این ابزار کوچک است. آچار آلن ابزرای ارزان قیمت می باشد و به همراه پیچ و مهره معمولا در جعبه چوبی گنجانده شده، به فروش می رسد. جعبه نگهدارنده تضمین می کند که تولید کنندگان محصولی کامل و سالم از آچار آلن سالم را برای کار مورد نیاز مصرف کننده فراهم می کند.( بهتر است برای ایمنی بیشتر آچار آلن داخل جعبه چوبی یا قفسه نگهداری ابزار آلات نگه داری شود) علاوه بر این ، با توجه به راحتی کار با آچار آلن ، در صورتی که آسیب به مبلمان سطحی باشد مردم تمایل دارند که خودشان با آچار آلن آن را در منزل تعمیر کنند.

۲) تعمیر دوچرخه

کاربرد محبوب دیگر برای استفاده از این ابزار کوچک ، تعمیر دوچرخه است. البته ناگفته نماند که استفاده از آچار آلن در اینجا به اندازه ساخت و تعمیر مبلمان کاربردی نمی باشد، اما هنوز هم ابزاری کوچک و مفید است که بسیاری از دوچرخه سواران از آن به راحتی برای تعمیر دوچرخه خود استفاده می کنند.

ماهیت “L شکل” این ابزار باعث شده است در صورت لزوم دوچرخه سوار تعمیرات اضطراری را خودش انجام دهد. نکته قابل توجه اینجاست که بسیاری از پیچ های دوچرخه به شکلی طراحی شده اند که به دوچرخه سواران اجازه می دهد از آچار آلن استفاده کنند. چنین وسیله ی سبک وزن خیلی راحتر از ابزاری مانند پیچ ​​گوشتی در یک سفر طولانی با دوچرخه قابل حمل و بسیار کاربردی می باشد.

۳)استفاده از آچار آلن بجای کلید

روش معمول دیگر استفاده از آچار آلن استفاده از آن بجای کلید برای باز کردن قفل است.

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که پشت در خانه ای که کلید آن را داخل خانه جا گذاشته اید بمانید؟ نگران نباشید در اینجا آچار آلن ارت می تواند ابزار نجات بخش شما باشد. آچارهای آلن ارت در طیف وسیعی از اندازه ها قرار می گیرند ، بنابراین زمانی که یک آچار آلن با اندازه کوچک داشته باشید تا در قفلی که کلید آن را گم کرده اید ، جا بگیرد ، می توانید از آن بجای کلید استفاده کنید تا سعی کنید قفل را باز کنید.

۴) تعمیر انواع خودرو

قبل از اقدام به سفت یا شل کردن پیچ ، ابتدا باید بفهمید آچار آلن انتخابی شما اندازه مناسبی برای پیچ مورد نظری که می خواهید بچرخانید، دارد یا نه؟

باید توجه داشته باشید که اگر آچار مناسب نباشد ، بهتر است آن را فشار دادن  و زور زدن مجبور به باز یا بسته کردن پیچ نکنید ، زیرا با این کار ممکن است به شکل شش ضلعی آچار یا پیچ آسیب برسانید.

پس از پیدا کردن آچار آلن ارت با اندازه مناسب ، به سادگی قسمت بازوی کوتاه آچار را به پیچ بچسبانید و آن را برای سفت کردن به سمت خلاف جهت عقربه های ساعت و برای شل کردن آن در جهت عقربه های ساعت بچرخانید.

 

بنابراین استفاده از آچار آلن ارت استاندارد دارای چه مزایایی می باشد؟

همانطور که مشاهده کردید با داشتن آچار آلن در جعبه ابزار خود، شما می توانید پیچ ها را راحت تر باز یا بسته کنید. اکنون اگر شما یک قطعه بزرگ مبلمان ، تجهیزات یا قطعه ای از یک دستگاه را می خواهید جدا می کنید ، استفاده از ابزار آچار آلن ارت باعث کاهش خستگی و کمک به راحتی این امر می شود در عین حال برای شما کارآمدتر می باشد.

امروزه استفاده از آچار آلن در صنعت خودروسازی و در بین مشاغل تعمیر کاری انواع خودر بسیار رایج و کاربردی می باشد.

این به تنهایی یک مزیت بزرگ است که مهندسان را به سمت انتخاب ابزاری به نام آچار آلن ارت به جای سایر آچار های موجود در بازار جلب می کند.

پس از یک بحث کامل در مورد کاربرد ها و چگونگی استفاده از آچار آلن، اکنون باید اطمینان داشته باشید که چرا به همچین ابزاری نیاز دارید. امروزه با کمک اینترنت می توان با یک مطالعه کوتاه در مورد آچار آلن بتوان میزان کارآمد بودن ابن ابزار و سایر ابزار های موجود در صنعت را به سادگی متوجه شد، با این وجود ، بهتر است همیشه قبل از استفاده از هر ابزاری اطلاعات کاملی از آن ابزار کسب کرده و تجربه دیگران هم مطمئن شوید. کاربرد های آچار آلن در صنعت زیاد می باشد و ما اطمینان داریم که اگر مجموعه آچار آلن ارت را به صورت کامل تهیه کرده باشید دیگر نیازی به آچارهای مختلف نخواهید داشت.

 

چه چیزی را در خرید آچار آلن باید به خاطر بسپارید؟

ابتدا باید دریابید که به چه نوع آچار آلن در خانه نیاز دارید. اگر به دنبال ابتدایی ترین و رایج ترین آنها هستید ، بنابرتوصیه متخصصان بهتر است که به سراغ آچار آلن L شکل بروید.

دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید