آچار آلن چاقویی و مزایای استفاده از آن-۳

آچار آلن چاقویی و مزایای استفاده از آن

آچار آلن چاقویی از انواع آچار آلن های دسته ای می باشد. در این نوع، آچارهای با سایزهای مختلف همچون چاقوهای سوئیسی به صورت تاشو کنار هم قرار می گیرند. برای آشنایی بیشتر با این نوع از آچار آلن ها و درک مزایای آنها با ما همراه باشید.

برای تهیه انواع آچار آلن های چاقویی با سری های مختلف می توانید با متخصصان ما در گروه صنعتی آلن ابزار فجر تماس حاصل نمایید.

 

طراحی آچار آلن چاقویی

آچار آلن چاقویی و مزایای استفاده از آن-۲

در طراحی منحصر به فرد آچار آلن چاقویی تعدادی آچار در یک ردیف افقی و تعدادی دیگر در ردیف افقی دیگر به صورت موازی قرار گرفته و با تا کردن این آچارها به صورت موازی اما در خلاف جهت هم  در داخل آچار آلن چاقویی قرار می گیرند. آچار آلن ها را همانطور که در مقالات قبل نیز بدان اشاره کردیم از منظرهای متفاوتی به انواع مختلف طبقه بندی می کنند.

یک دیدگاه برای طبقه بندی آچار آلن ها طبقه بندی آنها به صورت تکی یا دسته ای است. که در این نوع طبقه بندی خود انواع دسته ای آچار آلن ها به آچار آلن های چاقویی، حلقه ای، کمربندی و غیره تقسیم می شوند.

از دیدگاهی دیگر آچار آلن ها را بر اساس نوع خاص سری آنها طبقه بندی می کنند به عنوان مثال در این خصوص می توان به آچار آلن های با سری ستاره ای، توپی شکل، شش ضلعی (آچار آلن های معمولی) و غیره اشاره کرد.

از منظری دیگر انواع آچار آلن با هر شکل از سری را به دو نوع توپر و سوراخ دار طبقه بندی می نمایند.

طراحی و شکل ظاهری آچار آلن نیز دیدگاهی دیگر برای دسته بندی آچار آلن ها به انواع مختلف است. در این خصوص آچار آلن ها را به آچار آلن های T شکل، P شکل، معمولی، جغجغه ای، سه راهی و غیره دسته بندی می کنند.

در مورد هریک از این موارد در مقالات مربوطه توضیحات کافی آورده شده است. آنچه که در اینجا و در مورد آچار آلن های چاقویی حائز اهمیت می باشد این است که هر نوع آچار شامل دو دسته بندی آچارهای با سری مختلف و به صورت سوراخدار یا توپر را می توان به صورت آچار آلن چاقویی طراحی و تولید کرد. این گفته به این معنا نیست که در داخل یک آچار آلن چاقویی بخصوص شاهد چندین نوع آچار با سری های متفاوت باشیم، آچار آلن های داخل یک مدل دسته ای چاقویی تنها تنوع در سایز را ارائه می دهند.

 

مزایای استفاده از آچار آلن چاقویی

همه ما می دانیم و این تجربه را در مورد ابزار و وسایل با سایز کوچک تجربه کرده ایم که احتمال گم شدن این وسیله ها زیاد است. از این رو همواره برای پیشگیری از این مشکل به فکر باکس، کیسه یا هر وسیله دیگری برای نگهداری ابزار و لوازم با سایز کوچک می گردیم. در مورد انواع آچار آلن به صورت تکی به خصوص آچارهای با سایز کمتر نیز این مشکل وجود دارد و احتمال گم شدن این نوع آچارها بالاست. از طرفی علاوه بر احتمال مفقودی از آنجایی که آچار آلن ها ابزارهایی برای نگهداری در داخل جعبه ابزار می باشند پیدا کردن آنها به صورت تکی از داخل جعبه پر از انواع ابزار بسیار مشکل است به خصوص اگر با محدودیت زمانی نیز مواجه باشیم! برای عدم مواجهه با این مشکلات توصیه می شود آچار آلن ها را به صورت دسته ای تهیه کنید. علاوه بر برطرف کردن مشکلات مذکور شما و اعضای خانواده تان در بعضی مواقع به استفاده از آچار آلن های در سایزهای مختلف نیاز خواهید داشت پس برای تسهیل امور در منزل و محل کار مناسب ترین انتخاب تهیه آچار آلن چاقویی یا آچار آلن ها به صورت دسته ای می باشد.

آچار آلن چاقویی همچنین این مزیت بسیار مهم را نیز دارد که حمل و نقل آن و فضایی که اشغال می کند کم است. شما به راحتی می توانید آچار آلن چاقویی خود را در داخل جیب یا کیف دستی و کمری خود جای دهید.

 

کاربرد آچار آلن چاقویی

از آنجایی در بیشتر وسایل و لوازم امروزی از پیچ های آلن برای اتصال قطعات مختلف یک وسیله از جمله وسایل الکترونیکی، وسایل نقلیه، دستگاه های صنعتی و غیره استفاده می کنند، وجود آچار آلن متناسب با هر پیچ نیز از ضروریات امر در شل یا سفت کردن پیچ های هر وسیله است. کاربرد پیچ و آچار آلن را تنها به مصارف خانگی و شخصی نباید محدود کرد، این ابزار در صنایع حساسی چون هوافضا جایگاه بسیار مهم و ویژه تری دارند.

 

ایجاد بیشترین نیروی گشتاور با آچار آلن چاقویی

آچار آلن چاقویی

هر یک از آچارهای داخل آچار آلن چاقویی را می توان از زاویه صفر تا ۱۸۰ درجه نسبت به محور آچار چاقویی چرخش داد اما رنج کاربرد و استفاده از آنها از ۹۰ درجه تا ۱۸۰ درجه است. با ایجاد زاویه ۹۰ درجه بین آچار باز شده مخصوص و آچار آلن چاقویی که اکنون به عنوان دسته آن آچار عمل می کند می توان بیشترین نیروی گشتاور را به وجود آورد؛ بیشترین نیروی گشتاور به معنای شل یا سفت شدن پیچ با وارد نمودن کمترین فشار ممکن است. همچنین می توان این زاویه را بسته به شرایط بازتر کرد و مورد استفاده قرار داد. زاویه کاملا باز و ۱۸۰ درجه برای دسترسی به پیچ های در فضای باریک و کمتر در دسترس مورد استفاده قرار می گیرد.

 

سخن پایانی

سنجش انواع آچار آلن ها از دیدگاه های مختلف شما را در نهایت به این نتیجه خواهد رساند که تهیه و استفاده از آچار آلن چاقویی از هر لحاظ مناسب استفاده روزمره است. برای خرید و سفارش آچار آلن های چاقویی با انواع سری ها می توانید از خدمات ما در گروه صنعتی آلن ابزار فجر استفاده کنید. هدف ما رضایت مشتریان است و برای دستیابی به این امر مهم راهکاری جز ارائه محصولات با کیفیت بالا و در عین حال دارای مناسب ترین قیمت را درخور مشتریان محترم نمی دانیم. همچنین برای یافتن پاسخ سوالات خود و دریافت راهنمایی از متخصصان با تجربه ما می توانید با واحد پشتیبانی گروه به شماره مربوطه تماس حاصل نمایید.

دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید