کاربرد انواع آچار آلن برای مصارف مختلف

کاربرد انواع آچار آلن برای مصارف مختلف

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و طراحی و ساخت انواع تجهیزات و دستگاه های مدرن ابزار مورد استفاده برای ساخت و تولید این تجهیزات نیز پیشرفته و به روز شده اند. در طراحی و ساخت بیشتر این وسیله ها جهت اتصال انواع قطعات کوچک و بزرگ از پیچ های آلن به عنوان متصل کننده مدرن استفاده می شود. آچار آلن های در انواع مختلف نیز همزمان با ورود انواع پیچ آلن، به وادی تولید و عرضه ابزار آلات مدرن راه یافته اند. در این متن با ما همراه باشید تا ضمن مشاهده تصاویر و آشنایی با برخی از انواع آچار آلن های کارآمد از برخی نکات ریز در خرید آنها نیز آشنا شوید.

پس از مطالعه متن و تشخیص مناسب ترین آچار برای مصرف خود جهت خرید یا سفارش محصول می توانید با کارشناسان ما در گروه صنعتی آلن ابزار فجر تماس یا سفارشات خود را به صورت آنلاین در سایت ثبت نمایید.

کاربرد انواع آچار آلن برای مصارف مختلف-۲

آچار آلن های شش ضلعی و ستاره ای و تفاوت آنها

از جمله معروف ترین آچار آلن ها می توان به دو آچار آلن شش ضلعی و ستاره ای اشاره کرد. آچار آلن شش ضلعی و ستاره ای در شکل سری آچار با هم تفاوت دارند و از این رو هریک در مورد پیچ خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

آچار آلن ستاره ای آچار آلنی است که سر آن به شکل ستاره ۶ پر می باشد. هنگامی که شکل حفره پیچ آلن نیز به شکل سری این نوع آچار باشد می توان از آن برای باز یا سفت کردن پیچ استفاده کرد. در مقابل آچار آلن شش ضلعی سری شش ضلعی دارد و به مراتب در مورد پیچ آلن دارای حفره شش ضلعی به کار می رود.

کاربرد انواع آچار آلن برای مصارف مختلف-۳

آچار آلن های سرگرد

روش کار در مورد آچار آلن های مذکور در بالا یعنی آچار آلن های شش ضلعی و ستاره ای بدین صورت است که آچار متناسب با حفره یک پیچ در راستای محور پیچ قرار می گیرد و برای باز یا بسته کردن آن به کار می رود. اما آیا تمامی آچار آلن ها به صورت کار می کنند یا طرز استفاده متفاوتی را نیز می توانیم شاهد باشیم؟ علاوه بر موارد فوق در بیشتر آچار آلن های دیگر همچون آچار آلن های دوسو و چهارسو نیز روش کار بدین صورت است که آچار مربوطه، هم محور با حفره پیچ قرار می گیرد اما در یک مورد یعنی آچار آلن های سرگرد اصول استفاده بر قرارگیری در راستایی جز راستای محور پیچ می باشد. در آچار آلن های سرگرد برای داشتن بیشترین کارایی و سهولت در کار آچار آلن را به صورت مورب در دست گرفته و می پیچانند. سری این نوع آچار به شکل توپی توپر می باشد.

کاربرد انواع آچار آلن برای مصارف مختلف-۴

تنوع در اندازه آچار آلن ها

تنوع در اندازه آچار آلن ها فقط به سبب تنوع در اندازه پیچ ها و تنوع در اندازه پیچ ها فقط وابسته به تنوع در اندازه و تفاوت در میزان حساسیت قطعاتی است که توسط آنها به هم متصل می شوند. به عبارت ساده تر آچارهای آلن با اندازه کوچک برای کاربرد در مورد پیچ های آلن کوچک تولید و مورد استفاده قرار می گیرند و آچار های در سایز بزرگ برای پیچ های بزرگ.

در منابع استاندارد، اندازه آچار آلن ها معمولا بر حسب یکی از واحدهای میلیمتر یا اینچ بیان می شود.

 

خرید آچار آلن ها برای مصارف مختلف

آچار آلن ها برای مصارف مختلفی خریداری و مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از افراد آنها را برای مصارف خانگی خریداری می کنند در مورد مصارف خانگی مناسب ترین نوع خرید، خرید آچار آلن های در سایزهای مختلف به صورت مجموعه یا دسته ای است. البته برای مصارف خانگی می توانید انواع آچار آلن مورد نیاز خود را به صورت تکی نیز خریداری کنید اما با این کار در آینده ای نه چندان دور متوجه خواهید شد که به سایزهای دیگری از آچار آلن ها در سایر وسایل منزل نیز نیاز دارید. با خرید آچار آلن ها به صورت دسته ای هم از سود اقتصادی که خرید آچار آلن ها به صورت مجموعه ای دارد بهره مند می شوید و هم می توانید از آنها در منزل برای باز و سفت کردن انواع پیچ های آلن در وسایل و لوازم مختلف منزل بهره مند شوید.

جهت استفاده در محل کار چه در مورد کارهای مرتبط با مکانیکی و چه سایر امور نیز تهیه آچار آلن ها به صورت مجموعه ای از هر لحاظ به نفع شماست. با خرید دسته ای این ابزار همچنین می توانید از مزیت دسترسی آسان به سایز خاصی از آچار نیز بهره مند شوید و بدون صرف زمان اضافی آچار مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

اما در مورد برخی از مصارف شاید حمل دسته ای آچار آلن ها گزینه چندان مناسبی نباشد. به عنوان مثال دوچرخه سواری را تصور کنید که برای یک سفر یکی یا چند روزه با دوچرخه خود وسایل و تجهیزات لازم سفر را بسته بندی و در یک کوله پشتی نه چندان بزرگ جای می دهد. وی برای احتیاط در مورد ایجاد مشکلی برای پیچ های دوچرخه خود به آچار آلن نیز نیاز دارد، اما هرچه بار و بندیل او سبک تر باشد و وسیله های کمتری را با خود حمل کند بهتر است. برای رفع این مشکل نیز متخصصین ساخت انواع آچار آلن ها در گروه صنعتی آلن ابزار فجر راه حل بسیار معقول و مناسبی را در نظر گرفته اند. راه حل پیشنهادی تهیه و همراه داشتن نوعی از طراحی آچار آلن ها به نام آچار آلن سه راهی است. این نوع از آچار آلن بسیار پر کاربرد با سری های در سازهای مختلف و بسیار کم حجم می باشد و خیال دوچرخه سوار را از بابت همراه داشتن یک آچار کارآمد با فضای اشغال کمتر راحت می کنند.

همچنین در موارد این چنینی و برای بهره مندی از سایزهای مختلف آچار آلن ها با کمترین حجم اشغالی استفاده از آچار آلن چاقویی نیز راه حل مناسبی است. آچار آلن های چاقویی شامل حدود ۷ یا بیشتر آچار در سایزهای مختلف به صورت تاشو هستند و از جمله آچار آلن های دسته ای با کمترین حجم به شمار می روند. برای تهیه انواع آچار آلن ها و در صورت نیاز به مشاوره خرید می توانید با واحد پشتیبانی ما در گروه آلن ابزار فجر تماس بگیرید.

دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید