آچار آلن جغجغه ای

در مورد آچار آلن جغجغه ای و مزایای استفاده از آن چه می دانید؟

آچار آلن جغجغه ای یکی از انواع بسیار پرطرفدار و کارآمد آچار آلن ها محسوب می شود. در این متن به معرفی و ذکر برخی از ویژگی های و مزایای این نوع آچار آلن می پردازیم. برای خرید یا سفارش انواع آچار آلن از جمله نوع جغجغه ای آن می توانید با پرسنل ما در گروه صنعتی آلن ابزار فجر، اولین تولید کننده انواع آچار آلن ساخت داخل تماس حاصل نمایید.

 

آچار آلن جغجغه ای چیست و چه تفاوتی با آچار جغجغه ای معمول دارد؟

شاید با آچار جغجغه ای های معمولی آشنایی داشته باشید. این نوع از آچار ها که در واقع بیشتر به سبب صرفه جویی در وقت مورد استفاده قرار می گیرند تعدادی آچار در سایزهای مختلف هستند که در داخل حلقه ای آویزان شده اند. در این نوع آچارها در صورتی که یک آچار برای باز یا بسته کردن پیچی مناسب نباشد به سرعت می توان از سایز دیگر بدین منظور استفاده کرد و در زمان لازم برای انجام یک کار صرفه جویی نمود. در برخی از طراحی ها آچارهای جغجغه ای را با انواع بکس ترکیب و در نهایت نوعی آچار تولید می کنند که در عین جغجغه ای بودن قابلیت تعویض سری آچار را نیز داشته باشد.

آچار آلن جغجغه ای که آن را می توان جزو آچار آلن های دسته ای محسوب کرد دارای یک دسته با چندین سری است که در یک مجموعه عرض می شود در صورت عدم تناسب یک پیچ با یک سری بسته شده روی آچار می توان سری با سری مناسب دیگر تعویض کرد. پس همانطور که مشخص است آچار آلن جغجغه ای نیز عملکرد مشابه به آچارهای جغجغه ای و بکس نشان می دهد تنها تفاوت این نوع آچارها در نوع طراحی متفاوت و شکل ظاهری آنهاست.

آچار آلن جغجغه ای-۲

مزیت استفاده از آچار آلن جغجغه ای

مزیت واضح و روش استفاده از آچار آلن جغجغه ای کم حجم بودن و سهولت در حمل و نقل آن است. در صورتی که از آچار آلن های دیگر به صورت دسته ای بخواهید استفاده و با خود حمل کنید (در مورد آچار آلن های دسته ای روکش دار، حلقه ای و …) مجبور خواهید شد که سایزهای متفاوتی از آچار آلن ها را همراه خود ببرید در صورتی که با استفاده از آچار آلن جغجغه ای تنها یک دسته با چند سری را همراه خود خواهید داشت.

آچار آلن های جغجغه ای با انواع سری های ستاره ای، شش ضلعی، توپی شکل، سوراخ دار، توپر و غیره طراحی و روانه بازار می شوند.

آچار آلن جغجغه ای-۳

تفاوت آچار آلن جغجغه ای با آچار آلن چاقویی

آچار آلن های جغجغه ای و چاقویی هر دو جزو آچار آلن های دسته ای به شمار می روند. در آچار آلن چاقویی چند آچار آلن با سری های یکسان و سایزهای متفاوت در کنار و هم به صورت تاشو قرار می گیرند و با باز کردن یکی از آچارها از بدنه آچار آلن چاقویی به کمک زاویه ای ایجاد می شود می توان برای ایجاد گشتاور لازم برای شل یا سفت کردن پیچ ها استفاده کرد. اما در آچار آلن جغجغه ای تفاوت در سایز آچارها در سری های مختلف آن پدیدار می شود و روند کار به صورتی است که در قسمت قبل توضیح داده شد.

هر دوی آچار آلن های جغجغه ای و چاقویی این مزیت را دارند که حجم فضایی که اشغال می کنند کم است و از این رو حمل و نقل آنها آسان است. بسیاری از افراد به عنوان مثال دوچرخه سوارانی که در وسیله نقلیه مورد استفاده آنها یعنی دوچرخه از انواع پیچ های آلن برای اتصال قطعات مختلف استفاده می شود، همواره به دنبال ابزار کارآمدی با حجم کم و کارایی بالا برای مواقع لازم هستند؛ با استفاده از آچار آلن جغجغه ای یا چاقویی می توان به طیف گسترده ای از آچار آلن ها در سایزهای مختلف برای شل یا سفت کردن پیچ های متناسب با آنها دست یافت.

آچار آلن جغجغه ای-۴

کاربرد آچار آلن جغجغه ای

از آنجایی که از بیش از دو دهه پیش استفاده از پیچ های آلن برای اتصال قطعات در مورد بسیاری از وسایل و تجهیزات متداول شده است، انواع آچار آلن از جمله آچار آلن جغجغه ای نیز کاربرد بسیاری حتی در منازل یافته و در هر خانه ای نیاز به وجود دسته ای آچار آلن ها در سایزهای مختلف احساس می شود. پیچ های آلن در سایزهای بزرگ بیشتر در وسایل نقلیه و دستگاه های صنعتی عظیم مورد استفاده قرار می گیرند که باز و بسته کردن آنها آچار مخصوص به خود را می طلبد و پیچ های آلن کوچک بیشتر در وسایل و دستگاه های با سایز کوچک و حساسیت بالا همچون گوشی های موبایل و برای اتصال قطعات آنها استفاده می شوند.

اگر در استفاده از پیچ و آچار آلن مبتدی هستید به عنوان یک نقطه بیاد داشته باشید که همیشه برای باز کردن یا بستن پیچ آلن از آچار بزرگتر از سایز پیچ یا کوچکتر از آن استفاده نکنید. آچار آلن با سایز بزرگتر از پیچ به داخل حفره پیچ فرو نمی رود و تلاش شما برای کار با آن بیهوده است و آچار با سری کوچکتر از سایز پیچ نیز موجب ساییدگی پیچ شده و به احتمال بالا به باز کردن یا سفت کردن موفقیت آمیز پیچ منجر نخواهد شد.

 

خرید اینترنتی آچار آلن جغجغه ای

برای خرید انواع ابزار آلات از جمله انواع آچار آلن ها می توانید به ابزار فروشی ها و مراکز عرضه این نوع از تجهیزات در شهر و محل زندگی خود مراجعه نمایید. اما در نظر داشته باشید که در دنیای امروز دیگر مراجعه حضوری برای خرید یک محصول به ندرت صورت می گیرد افراد بیشتر به صورت اینترنتی و از داخل منزل خود اقدام به خرید یا سفارش کالا می کنند. برای تهیه انواع آچار آلن ها نیز مناسب ترین گزینه استفاده از خدمات یک وب سایت معتبر فعال در این زمینه است. یکی از معتبرترین وب سایت ها که محصولات خود را از تولید به مصرف می رساند و بدون دخالت دلالان بازار (که بر قیمت انواع تجهیزات به طور فزاینده ای تاثیر می گذارند) محصول را به دست شما می رساند وب سایت گروه صنعتی آلن ابزار فجر است. برای سفارش و خرید انواع محصولات می توانید با متخصصان ما تماس یا سفارش خود را در سایت به ثبت برسانید.

دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید